arrow_drop_up arrow_drop_down
13 november 2019 
in Tips

Wat een keeperstrainer mij leerde

Mijn oudste dochter is een fanatieke hockeykeeper.

Ze leert niet alleen alle ins en outs van de techniek om die keiharde ballen uit het doel te houden.

Ze krijgt ook informatie over de “randzaken”.

Voeding, focus, motivatie, hoe stel je een doel en hoe haal je dat.

Over dat laatste was er op een gegeven moment een workshop.

In het clubhuis zat een halve cirkel gedreven keepers om een beeldscherm heen.

Voor de groep een enthousiaste trainer.

Die haarfijn uit de doeken deed hoe weinig kinderen die als jeugdlid aangemerkt waren als ‘talent’ het uiteindelijk schoppen tot het Nederlands elftal.

En dat het Nederlands elftal dus grotendeels bestaat uit degenen die gewoon heel hard zijn blijven trainen en zich niet hebben laten afremmen door een trainer die ze “niet goed genoeg” vond.

Omdat er altijd ook iemand was die zei: “Je kunt het wél. Je moet er hard voor werken, het zal niet vanzelf gaan, maar dan kom je een heel eind. En ik sta naast je om je te helpen!”

Dus als jij een doel ziet, dan is er voor jou een weg naartoe.

Hoe anders dan gepland de weg ook kan zijn.

Hoe kronkelig ook.

De trainster liet ook een mooi plaatje hiervan zien:

Ze gaf de keepers ook nog mee: zoek mensen die wel in je geloven en die je steeds weer verder willen helpen.

Ik vond het heel gaaf. Omdat het zo mooi weergeeft hoe ik zelf er ook over denk.

Dat het pad naar foutloze spelling niet altijd een rechte lijn naar boven is.
Dat het soms (vaak) hard werken is.

En dat kinderen iemand nodig hebben die in ze blijft geloven. Die blijft zoeken naar een manier waarop ze het wel leren.

Ben jij die iemand?

Dan zijn onze onze Speelse Spellingactiviteiten je waarschijnlijk op het lijf geschreven: allerlei manieren om eens op een andere manier met spelling aan de slag te gaan.

Reactie plaatsen