Word je blij van foutloze dictees, maar niet van jarenlang vruchteloos oefenen?
Een deel van de kinderen blijft maar problemen houden met lezen en spellen. Hoeveel tijd en moeite je er ook in stopt. Er is te weinig budget om extra hulp in te roepen en te weinig tijd om er zelf echt in te duiken. Vaak is het 't zoveelste kind dat individuele aandacht nodig heeft. De druk in de klas loopt op. Onderzoek naar dyslexie en externe hulp is dan soms de enige optie. Maar ook dat heeft niet altijd het gewenste resultaat.
Liever wil je ook deze kinderen de kans geven om vanaf het begin mee te doen met het normale proces. En dat kan.
Wij zijn Jorien en Margit. De afgelopen 15 jaar hebben wij vanuit onze RT-praktijk vele kinderen geholpen met onze unieke aanpak. 6 jaar geleden zijn we samen Taalkanjer gestart en hebben van daaruit honderden kinderen geholpen, door hun ouders te helpen bij het op een andere manier aanbieden van lezen en spellen. Nu willen we onze aanpak nog breder inzetten zodat die kan worden toegepast waar het uiteindelijk thuishoort: in de klas.