Als je het niet probeert ...
Als je het niet probeert ….
Gisteravond deden we iets nieuws: een interactieve online les met een klein groepje over hoe je grip krijgt op de spel- en leesfouten die kinderen maken.
We hadden het nog nooit gedaan, dus het was best spannend.
Eigenlijk was het niet het goede moment om deze lessen te starten. Want we zijn druk met het voorbereiden van workshops, het helpen van leerlingen en het inrichten van onze nieuwe online leeromgeving.
Maar ja, we willen heel graag met jou – en alle anderen die op onze lijst staan – in contact komen. Waar zien jullie dat kinderen op vastlopen en wat kun je doen om te helpen?!
Dus we zijn op de duikplank geklommen, hebben onze neus dichtgeknepen en zijn naar beneden gesprongen.
Er zwabberde van alles.
Ik zal je niet zeggen welk beeld ik erbij heb, maar ik denk dat je je er iets bij voor kunt stellen 😉
We kwamen nog niet na een dubbele salto en enkele schroef met een bescheiden plonsje in het water, zal ik maar zeggen.
De techniek was niet perfect, het verhaal kan nog vloeiender, we kunnen de tijd wat beter in de gaten houden (dat is wel een dingetje bij ons, maar ja, er waren zoveel vragen :-)).
Maar het was wel top.
We hebben een eerste stap gezet.
En de volgende keer gaat het gewoon beter.
Heb jij nou ook leerlingen die ondanks al het oefenen maar blijven worstelen met spelling, grijp dan je kans om de volgende keer bij onze interactieve online les aan te sluiten. (geen kosten!)
Misschien is het niet het perfecte moment voor je om in actie te komen, maar dat perfecte moment komt nooit ;-). En we delen in ieder geval één gouden tip waarmee juf Karin geen E en D scores meer had bij de dictees in haar klas.
Wanneer? Stuur even een berichtje naar info @ taalkanjer.nl, dan laten we je weten wanneer de eerstvolgende les is.
Hoe? Via Zoom, We sturen je een link om in te loggen (en helpen je met de techniek, als dat nodig is).
In een half uur bespreken we waar wij zien dat 90 % van de kinderen die worstelen met spelling en lezen tegenaan lopen en hoe je daar een oplossing voor kunt bieden.
Daarna is er natuurlijk ruimte voor vragen.
Zien we je bij onze les?
Afbeelding van Please Don’t sell My Artwork AS IS via Pixabay